Maisto sektorius: ryškiausios 2017 metų tendencijos

Stebint vartotojų poreikius, pasaulio maisto pramonės bendroves ir didžiųjų šalių vyriausybių strategijas išsiskiria šešios pagrindinės tendencijos.

1. Dėmesys augalinės kilmės maistui ir mėsos pakaitalams

Naujausi moksliniai tyrimai, rodo, kad valgydami daugiau augalinės kilmės baltymų ir mažiau raudonos mėsos galime prailginti gyvenimo trukmę. Tikėtina, kad žmonių, mėsą iškeičiančių į augalinės kilmės baltymus turintį maistą, skaičius augs. Prancūzijos vyriausybė 1 mlrd. EUR skatins alternatyvaus proteino industriją. Tai apima ir augalinius proteinus: kanapių, dumblių ir kt. Neabejotina, kad Prancūzijos pavyzdžiu seks ir kitos šalys – 2016 metais atlikti tyrimai parodė, kad 38 % amerikiečių stengiasi valgyti kaip galėdami daugiau baltyminio maisto, o 44 % amerikiečių stengiasi valgyti bent jau pakankamai baltyminio maisto.

2. Didės „sveikų“ produktų paklausa

Prognozuojama, kad ženkliai augs ekologiškų produktų rinka, griežtės pakuočių renklinimas – išsamesnė ir patikima informacija apie produktą, jo sudėtį, kilmę, priedus ir kt. Vartotojai tiki, kad ekologiški produktai yra sveikesni ir draugiškesni aplinkai. Už tokius produktus vartotojai net pasiruošę daugiau mokėti, ką atskleidžia „Euromonitor“ tyrimai. „Rabobank“ prognozuoja, kad iki 2025 metų ekologiško maisto rinka augs po 6,7 % Vakarų Europoje ir 7,6 % JAV. Atsigręžiant į 2015 metus, JAV ekologiškų produktų rinka iki 2016 metų išaugo 11 proc., Suomijoje – 12 proc.

3. Augs produktų be gliuteno rinka

Per pastaruosius penkerius metus pastebėtas ženklus sausų pusryčių be gliutento rinkos augimas – 79 %, kai bendra dribsnių rinka tuo pačiu laikotarpiu susitraukė 1 %. Siekdami patenkinti vartotojų poreikį sumažinti cukraus ir angliavandenių kiekį bei padidinti baltymingumą, didieji sausų pusryčių gamintojai stiprina produktų linijas be gliuteno. Už produktus, neturinčius gliuteno, vartotojai pasiruošę mokėti daugiau (20 %). JAV maisto be gliuteno pardavimai per 2015 metus kilo net 11 %, iki 1,66 mlrd. Nuo 2011 iki 2015 metų produktų be gliuteno dalis visų naujų produktų UK krepšelyje padidėjo nuo 7 % iki 12 %.

4. Kova su nesveiko maisto rinka stiprės

2016 metais pasaulis didelį dėmesį skyrė cukraus, riebaus maisto problemai, vis garsiau diskutuodami ir ryžtingai vykdydami visuomenės sveikatingumo programas, uždrausdami ar apribodami nesveikų maisto produktų televizinę reklamą transliuojant vaikams skirtas programas ir kt. Norvegijoje Vyriausybė ir verslas susitarė bendromis jėgomis mažinti cukraus, blogųjų riebalų ir sūrių produktų vartojimą, „Nestle“ žadėjo cukraus kiekį savo produktuose sumažinti net 40 %, „Pepsi“ įsipareigojo drastiškai sumažinti cukraus kiekį gėrimuose.

5. Vis madingesni bus greito gaminimo namie „rinkiniai”

Laikas, praleistas gaminant maistą, vis dar svarbus, tačiau vartotojai linkę atsisakyti nesveiko maisto ir rinktis „rinkinius“, iš kurių namie greitai galima pasigaminti šviežią ir maistingą patiekalą. Prognozuojama, kad maisto gamintojai sieks tenkinti vartotojų poreikius ir parduotuvių lentynose, elektroninėse parduotuvėse populiarės iš anksto suformuoti maisto krepšeliai, kuriuose bus nurodytas receptas, jo gaminimo laikas, maistinė vertė ir pan. Be to, daugiau žmonių naudosis IT technologijomis, kurios kuria asmeninį meniu pagal fizinį krūvį, siekiamus rezultatus, amžių ir kt.

6. Dėmesio susilauks produktai, auginami vietiniuose ūkiuose

Žmonės tampa sąmoningesni: skaito produktų etiketes, domisi ženklinimų reikšmėmis, produkto kilme, kur ir kaip jis augintas. Todėl produktų, auginamų ir gaminamų vietiniuose ūkiuose („locally produced“), nenaudojant ar minimaliai naudojant chemines medžiagas, rinka augs. Taip pat vis didesnė reikšmė bus teikiama „švariai etiketei“ („clean label“), identifikuojančiai produktus be priedų ar konservantų, mažai apdorotus, turinčius tik tas sudėtines dalis, kurias galite rasti šaldytuve ar parduotuvės lentynoje, turinčius kiek įmanomą trumpesnį sudėtinių dalių sąrašą.

cannabis-seeds-1418321__340 food-healthy-vegetables-potatoes no-gluten-bread-1905736__340


Pluoštinių kanapių tyrimai: THC kiekis leistinų ribų neviršijo

Lietuvoje auginamose pluoštinėse kanapėse neaptikta tetrahidrokanabinolio daugiau nei leistina 0,2 proc. riba.

Mūsų šalyje pluoštines kanapes leidžiama auginti pramoniniams tikslams (pluoštui ir sėkloms) arba sodininkystei. Pastaruoju atveju agrotechniniais ir fitosanitariniais tikslais pluoštinės kanapės auginamos tarp kitų sodo ar daržo augalų arba šalia jų ne didesniuose kaip 0,1 ha (ir ne daugiau kaip 20 augalų 0,01 ha) plotuose.

Daugiau: http://www.alfa.lt/straipsnis/50108372/pluostiniu-kanapiu-tyrimai-thc-kiekis-leistinu-ribu-nevirsijo


Sveiko maisto tendencijos JAV

Per pastarąjį dešimtmetį ekologiško maisto pardavimai JAV augo nuo 13 mlrd. dolerių iki 39 mlrd. „Non-sugar, Non-GMO, Non-gliuten!“ – tai pagrindiniai šūkiai, mirgėję prieš savaitę vykusioje parodoje „Natural Products Expo East“ Baltimorėje (JAV), kur susirinko beveik 1.500 parodos dalyvių. Ryškiausios parodos tendencijos: augantis įtakos darytojų skaičius, natūraliai šertų gyvulių mėsa, augalinės kilmės proteinas.

 Augantis sąmoningumas

Tyrimai rodo, kad su kiekvienais metais vis daugiau amerikiečių, turinčių įtaką plačiai visuomenei, propaguoja sveiko gyvenimo būdą. Augantis sąmoningumas skatina sveiko maisto pardavimus – vis daugiau produktų siūloma prekybos centruose, kuriamos naujovės: kanapių sėklų suvožtiniai („Hemp Burger“), kanapių makaronai („Hemp pasta“), becukriai gėrimai ir kt.

Natūralioje aplinkoje augintų galvijų mėsa

Jaučiai, kiaulės, vištos, vaikštinėjantys po laukus, ėdantys žolę, lietuviams gana įprastas vaizdas. Tačiau amerikiečiai tik neseniai pradėjo kalbėti apie natūralioje aplinkoje augančius, natūralius produktus ėdančius gyvulius, paukščius („Grass-fed meat“) bei jų mėsos maistingumą, naudą sveikatai.

Augalinės kilmės proteinas

Pastebimas spartus augalinės kilmės proteino augimas. Daugelį metų buvo teigiama, kad tik gyvūnų mėsoje ir piene yra visos svarbiausios aminorūgštys, tačiau mokslui įrodžius, kad visos svarbiausios aminorūgštys yra augaluose, ėmė augti augalinės kilmės proteino rinka. Lyginant su 2015 metais amerikiečių, į mitybos racioną įtraukiančių proteiną, augo 64 proc.

14462772_1814113875496398_4090397137371542455_n-300x225  14470486_1814113918829727_4690089826122699578_n  14484847_1814113505496435_434099253114098606_n

 

 


Kada pjauti? Patarimai kanapių augintojams

Artėja ekologiškų pluoštinių kanapių derliaus nuėmimas. Dažnam kyla klausimas, kada tas momentas tinkamiausias, kad sėklos būtų subrendusios, o didžiausios dar nepradėjusios byrėti. Dalinamės keletu patarimų ekologiškų pluoštinių kanapių augintojams.

1. Stebėkite apatinės šluotelės sėklas

Ekologiškų pluoštinių kanapių derlius nuimamas 100-130 dienų po sėjos javų kombainais. Pagrindinis rodiklis – apatinių sėklų branda. Jei apatinės sėklos subrendusios, rekomenduojama imti derlių, kadangi tai pačios didžiausios ir naudingiausios sėklos. Pilnos sėklų brandos laukti nereikia. Dažnai ūkininkai daro klaidą, jog derliaus brandą vertina pagal augalo lapus. Kartais būna, kad augalas visai žalias, o sėklos jau subrendusios.

2. Būkite greitesni nei žvirbliai

Geriausia kūlimą baigti iki spalio 15 d. Įpusėjus rudeniui, migruojantys paukščiai ima mėgautis kanapių sėklomis. Taip pat pastebėta, kad vėlyvam rudeniui būdingi ir stipresni vėjai, nubarstantys sėklas ant žemės.

3. Pakeiskite pjaunamosios peiliukus

Kombainai prieš derliaus nuėmimą turėtų būti tinkamai paruošti. Pluoštines kanapes patariama pjauti naudojant naujus dalgio peiliukus. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, ar apsaugotos visos besisukančios detalės nuo pluošto susivėlimo ant ašių – darbas vyks sklandžiau ir efektyviau.

4. Kūlimas – ne Formulė-1 varžybos

Kūlimas vyksta 2-4 km/h greičiu, minimaliomis apsukomis. Taip surenkamas didesnis kiekis derliaus – mažiau išbarstoma sėklų. Kombainai sureguliuojami rapsų kūlimo nustatymais.

5. Kulkite, kai sausa

Kūlimas turėtų būti atliekamas kai oras yra gana sausas. Džiovinimas turėtų būti vykdomas iš karto, bet ne vėliau kaip po 6 val. po derliaus nuėmimo – per didelis drėgmės kiekis gali sugadinti derlių.


Perspektyvos JAV rinkoje

2015 m. iš kanapių pagamintų produktų pardavimai Jungtinėse Amerikos Valstijose siekė 283 mln. USD – 10,4 proc. daugiau nei 2014 m. Drabužių, transporto, statybos, sektoriuose kanapių pardavimai siekė 573 mln. USD. Prognozuojama, kad per šiuos metus augs lukštentų kanapių sėklų, pieno, muilo rinka.

JAV ekologiškos pluoštinės kanapės paklausios dėl savo teigiamų savybių ir augalo panaudojimo galimybių.

„Ekologiškose pluoštinėse kanapėse gausu Omega-3, Omega-6, Omega-9 riebalų rūgščių, vitaminų D ir E, nėra jokių konservantų, dirbtinių priedų, cukraus, alergenų, GMO, gliuteno ir kt. Pluoštinės kanapės naudojamos maisto, tekstilės, transporto, kosmetikos ir kt. sektoriuose. Matome dideles perspektyvas JAV ir Kanadoje, kur produktų be gliuteno rinka siekia 8,8 mlrd. USD. Keliame tikslą – didinti sėjamų laukų plotus ir plėsti pardavimo kanalus – rugsėjo mėnesį ketiname dalyvauti „Expo East“, kovo mėnesį – „Expo West“ parodose“, – tikina ekologiškų pluoštinių kanapių augintojos „Agropro“ vadovas Paulius Paršeliūnas.

Bendrovė per šiuos metus ekologiškomis pluoštinėmis kanapėmis jau apsodino daugiau kaip 2000 ha laukų. Pasak vadovo, ateinantys metai turėtų būti dar sėkmingesni – sušvelninti reikalavimai pluoštinių kanapių augintojams atvers platesnes perspektyvas. Neseniai priimtos naujos pluoštinių kanapių auginimo taisyklės sumažins administracinę ir finansinę naštą augintojams ir tiekėjams, kas suteiks galimybę didinti pasėlius ir eksportą.

Bendrovė gamina ir tiekia maisto pramonei skirtas žaliavas ir produktus: tinkamai išvalytas ir išdžiovintas ekologines kanapių sėklas, ekologines lukštentas kanapių sėklas, ekologinį kanapių sėklų aliejų, ekologinį kanapių proteiną, ekologinius kanapių miltus.

20160622_145403  DCIM100MEDIADJI_0061.JPG  DCIM100MEDIADJI_0064.JPG


UAB „Agropro“ stiprina pozicijas Kinijoje

Prieš kelias dienas Kinijoje vyko ekologiškų žaliavų bei maisto produktų paroda „Biofach China“. Jubiliejinė, dešimtoji, paroda į Šanchajų sukvietė per 300 dalyvių – savo produkciją pristatė ir Europoje didžiausia ekologiškų pluoštinių kanapių augintoja „Agropro“.

„Biofach China“ nėra bendra vartotojų paroda – joje dalyvauja įmonių atstovai, jau parduodantys iš natūralių žaliavų pagamintą produkciją ar ieškantys konkrečių ekologiškų produktų. Specializuotame renginyje gali dalyvauti tik atitinkamus sertifikatus turinčios įmonės. Bendrovei „Agropro“ tokį leidimą užtikrina „EU organic“ sertifikatas.

Kinijoje vykusioje parodoje įmonių atstovai pristatė natūralius ar iš ekologiškų žaliavų pagamintus produktus: arbatą, ryžius, soją, linus, goji uogas, aliejus ir kt. Parodoje buvo galima susipažinti su „Agropro“ produkcija: pirmo spaudimo kanapių sėklų aliejumi, ekologišku kanapių sėklų proteinu, ekologiškais kanapių sėklų miltais, ekologiškomis lukštentomis kanapių sėklomis.

 IMG_9171 IMG_9170 IMG_9183


Ekologiškos pluoštinės kanapės susilaukė dėmesio Šanchajuje

UAB „Agropro“ gaminami produktai iš ekologiškų pluoštinių kanapių buvo pristatyti parodoje „SIAL CHINA 2016“. Tai didžiausia maisto pramonės inovacijų paroda Azijoje, kur susirenka beveik 3 tūkst. dalyvių, per kelias dienas parodą aplanko 66 tūkst. lankytojų.

Parodoje šalys iš viso pasaulio (Prancūzijos, Nyderlandų, Australijos, Turkijos, Indijos Lenkijos, Pietų Korėjos ir kt.) pristatė novatoriškus sprendimus, naudojamus maisto pramonėje, dalinosi savo sėkmės istorijomis, kaip kurti sveikesnius, didesnę pridėtinę vertę turinčius produktus, geriau išnaudoti gamtos išteklius, kurti tvaresnę ir veiksmingesnę maisto sektoriaus grandinę, ieškojo maisto žaliavų ir maisto produktų plėtros galimybių bei kt.

Kinija yra pasaulyje didžiausia eksportuotoja. Per 2014 metus šios šalies eksportas siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. dolerių. Pastaruoju metu Kinija domisi aliejaus, medvilnės, grūdų ir kt. rinkomis. Šalyje skaičiuojama, kad maisto pramonė – sektorius, kuris auga sparčiausiai, – 20 proc. per metus.

SIAL CHINA 2016     SIAL CHINA 2016 4


„Agropro“ produktai įvertinti „Kosher“ sertifikatu

UAB „Agropro“ produktai įvertinti „Kosher“ sertifikatu ir atitinka griežtas košerinių produktų taisykles, vertinant jų švarumą, ekologiškumą ir kokybę. Tam, kad produktas gautų „Kosher“ sertifikatą, visi jame esantys ingredientai taip pat turi atitikti košerinių produktų taisykles. Numatoma, jog „Kosher“ sertifikatas įmonei padės dar sėkmingiau didinti pardavimų apimtis JAV ir kitose užsienio rinkose.

EEK_En


Lietuviškos kanapės žengia į Japonijos rinką

Baltijos šalyse didžiausia ekologiškų pluoštinių kanapių augintoja UAB „Agropro“, 95% visų produktų eksportuojanti į Europos Sąjungos šalis ir JAV, žengia į Japonijos rinką.

Paulius Paršeliūnas, Kauno įmonės vadovas, pabrėžia: Japonijoje vartotojai skiria ypatingą dėmesį produktų kokybei bei sudėčiai – šioje rinkoje ekologiškų produktų perspektyvos didelės.

„Japonija yra aukštų pajamų bei sveikos mitybos šalis. Šią rinką analizavome metus, kol vienoje iš parodų radome atstovą, susidomėjusį ekologiškų pluoštinių kanapių produktais. Vienas iš didžiausių iššūkių buvo atitikti aukšto ekologiškų maisto produktų importo reglamentavimą“, – eksporto į Japoniją ypatumus pabrėžia p. Paršeliūnas.

Sėkmė priklauso nuo produkto

Verslininko patirtis rodo, kad planuojant eksportuoti savo produkciją, svarbu įvertinti ne tik būsimų partnerių kitose šalyse patikimumą, bet ir savo prekių atitikimą individualiems rinkų reguliavimams, kokybiniams parametrams, ekologiško maisto sertifikatams ir kt.

„Tyrimai rodo, kad pirkėjų poreikiai ekologiškiems produktams labai smarkiai auga. Japonija yra viena iš perspektyviausių Lietuvos eksporto rinkų, besidominčių iš Europos atkeliavusia produkcija. Eksportuojami produktai turi būti aukščiausios kokybės, turintys ilgą galiojimo laiką ir konkurencinę kainą“, – pasakoja vadovas.

Dėmesys rinkos analizei – ne pelnui

Bendrovė kelia tikslą per 2016 metus rasti naujų pardavimo kanalų, plėsti siūlomos produkcijos asortimentą – eksportas į Japoniją kol kas sudaro nedidelę pajamų dalį.

„Šiuo metu į Japoniją eksportuojame ekologiškų pluoštinių kanapių sėklų aliejų, tačiau artimiausiu metu ketiname pasiūlyti ir kitų produktų – proteino bei miltų. Dėmesį skiriame rinkos, paklausos analizei, naujų pardavimo kanalų paieškai – pelno, gaunamo iš šios šalies, kol kas neskaičiuojame“, – dėsto p. Paršeliūnas.

Pagrindiniais UAB „Agropro“ partneriais užsienyje tampa ekologiškais produktais prekiaujančios didmeninės įmonės, „brand holderiai“, parduotuvės arba e. prekybos vietos.

Keliamos didesnės ambicijos

Didžioji dalis „Agropro“ produkcijos yra eksportuojama į Europą – Vokietiją, Olandiją, Austriją, Skandinavijos šalis, Kroatiją, Italiją ir kt., didelės perspektyvos matomos JAV/Kanados rinkose. Pasak bendrovės vadovo, ekologiški kanapių produktai turi didžiulę perspektyvą visame pasaulyje.

„2015 m. auginome 1000 ha ekologiškų pluoštinių kanapgrūdžių, t. y. du kartus daugiau nei praėjusiais metais. Šiemet planuojama sėti virš 2000 ha – didinsime eksportą, ieškome naujų pardavimo rinkų, aktyviai dalyvaujame parodose tiek Europoje, tiek JAV. Taip pat papildomai investuojame ir į ekologiškų kanapgrūdžių perdirbimą, papildomą maisto gamybos sertifikavimą ir pan. Kasmet iš kanapių sėklų numatome perdirbti ir parduoti maždaug 2-3 mln. Eur vertės produkcijos. Poreikis vartoti ekologiškus kanapių produktus auga dėl pačių produktų aukštos vertės bei didelės teigiamos įtakos žmogaus sveikatai“, – pabrėžia vadovas.

 

fot   Pluoštinių kanapių aliejus


UAB „Agropro“ kviečia ekologinius ūkius auginti sėjamąsias kanapes „Finola“

Garantuotas supirkimas, 1,8 EUR/kg + PVM;
THC tyrimų kompensacija;
Agronomo ir teisininko pagalba;
Kreditas trąšoms ir sėklai įsigyti;
Derlių paėmimas tiesiai iš laukų;
Atsiskaitymas per 30 dienų.

Seminarai susidomėjusiems:

Vasario 17 d. 12:00 val. Telšiuose;
Vasario 18 d. 12:00 val. Gargžduose;
Vasario 19 d. 12:00 val. Panevėžyje;
Vasario 20 d. 12:00 val. Kaune;
Vasario 22 d. 12:00 val. Šiauliuose.

Daugiau informacijos: Simonas Budrevičius: + 370 672 64433 s.budrevicius@agropro.lt, info@agropro.lt.

seminarai skelbimas A4